Alella declara ‘non grata’ la monarquia espanyola

Alella declara ‘non grata’ la monarquia espanyola

Felipe VI
Felipe VI

La modificació del terme Felip VI per monarquia suma els vots d’ERC i el PSC

 

El ple municipal de l'Ajuntament d'Alella va aprovar aquest dijous declarar ‘non grata’ la monarquia espanyola per “impedir el lliure exercici del dret a decidir del poble de Catalunya”. La proposta, presentada incialment pel grup municipal de la CUP, va ser aprovada amb deu vots favorables. A més de la CUP, també hi van votar a favor dels set regidors d’ERC, el de CDC i la del PSC. Els dos regidors de Gent d'Alella (Gd’A) es va abstenir i el del PP hi va votar en contra.

 

Tot i que inicialment la moció proposava declarar ‘persona non grata’ Felip VI, la CUP va accedir a despersonalitzar-la de la figura del rei i es va modificar pel terme ‘monarquia’. Aquest canvi, demanat per part d’ERC i el PSC per tal de “no personalitzar sobre d’algú” i per ampliar-ho a una “institució gens democràtica”, va permetre el vot favorable dels dos grups municipals.

 

El regidor de Convergència, per la seva banda, va criticar el preàmbul de la moció però s’hi va acabar sumant per “l’actitud de menyspreu de la monarquia cap a les institucions catalanes”.

 

El grup municipal de Gent d’Alella, tot i mostrar-se contrari a la monarquia, va justificar la seva abstenció al·legant que el tema no hauria de ser “objecte de tractament” per part del consistori.

 

D’una altra banda, la regidora del PP va qüestionar la competència de l’Ajuntament en aquest tipus de declaracions.

 

Amb l’aprovació de la moció, Alella se suma a la llista de municipis catalans, com ara Arenys de Munt i Breda, que han declarat el rei Felip VI ‘persona non grata’ al·legant “l’anacronisme que suposa viure en una monarquia en ple segle XXI”.