La Diputació de Barcelona fa un estudi per millorar la seguretat al tram urbà de la carretera BP-5002 al seu pas per Alella i El Masnou

L´estudi pretén reduir la sinistralitat en una carretera per la que circulen més de 16.000 vehicles cada dia

La Diputació de Barcelona fa studi per millorar la seguretat al tram urbà de la carretera BP-5002 al seu pas per Alella i El Masnou
La Diputació de Barcelona fa studi per millorar la seguretat al tram urbà de la carretera BP-5002 al seu pas per Alella i El Masnou

La Diputació de Barcelona ha realitzat un estudi de seguretat viària de la travessera urbana de la carretera BP-5002 entre els PK 0 i 1,535 al Masnou. Aquesta és una via que connecta la carretera N-II amb la C-32 a través del nucli urbà del Masnou i del tram periurbà d’Alella, per on circulen una mitjana de 16.063 vehicles al dia.

L’objecte d’aquest estudi —que va donar a conèixer el passat 18 de desembre al Masnou el diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega— és fer una proposta global de millora de la seguretat viària per reduir l’accidentalitat i pacificar el trànsit. Una de les primeres actuacions realitzades en aquesta via ha estat la construcció d’una rotonda semaforitzada a l’altura del carrer de Rosa Sensat, del Masnou.

D’acord amb l’estudi, es proposen sis punts d’actuació, alguns dels quals ja s’han executat: construcció d’un pas de vianants a l’inici de la travessera al PK 0, per tal d’aconseguir velocitats més moderades; supressió del gir a l’esquerra en sentit ascendent, per accedir al port des de la carretera, obligant a fer un canvi de sentit a la rotonda del carrer Rosa Sensat; semaforització completa de la cruïlla amb l’avinguda de Badalona; retirada de la barrera metàl·lica existent a la vorera est de la travessera per tal de fer-la més amable l’itinerari de vianants i col·locació d'una barana per tal d’evitar els creuaments indisciplinats dels vianants, i instal·lació d’ulls de gat cada 20 metres a la línia central de la calçada així com bandes transversals d’alerta d’arribar al semàfor existent a la cruïlla amb el carrer Ferrer i Guàrdia.

Enllestida la rotonda de Rosa Sensat 

Una de les actuacions realitzades dins aquest pla de millora de la seguretat viària ha estat la construcció d’una rotonda de 28 metres de diàmetre exterior que permet tots els moviments entre el carrer Rosa Sensat i la carretera, amb les corresponents voreres i passos de vianants per donar continuïtat als itineraris existents.

L’actuació ha comportat també la reordenació de les entrades i sortides dels dos aparcaments adjacents així com la semaforització dels refugis per al pas de vianants i la il·luminació de tot l’àmbit d’actuació així com l’adequació paisatgística de la zona afectada. 

La Diputació de Barcelona té previst invertir més de 609.000€ en la millora de la seguretat i la pacificació dels trams urbans de la carretera al seu pas per Alella i El Masnou, entre els quals s’inclouen els 527.283€ de l’actuació del  nou giratori.